Patří tofu do dětského jídelníčku?

trojuholnik-white-1.svg

Čím v útlejším věku s konzumací tofu začnete, tím pozitivnější vliv bude mít tato potravina na vaše zdraví – například při udržování optimální hladiny cholesterolu v krvi, prevenci proti cukrovce, ale i v rámci zabudovávání vápníku do kostí a zubů. A pokud vás najednou přepadne hlad, s pomocí tofu dokážete během několika minut vykouzlit chutný a zdravý oběd pro celou rodinu. Chcete vědět, jak na to?

 

 

POTRAVINA PRO CELOU RODINU

Tofu mohou pravidelně jíst muži, ženy, děti každého věku, včetně adolescentů, ale také senioři nebo těhotné ženy. „Z dosud realizovaných studií o vlivu sóje na lidské zdraví vyplývá, že jde o potravinu vhodnou ke každodenní konzumaci. Z preventivního hlediska je vhodné, aby i „nevegetarián“ zařadil do svého stravování několik čistě „rostlinných“ dní do týdne,“ uvádí MUDr. Alexandra Frolkovičová, odbornice na výživu. Příprava tofu je nenáročná a rychlá, což určitě ocení každý kuchař – zvládnou to dokonce i ti nejmenší 🙂

 

RYCHLE, ZDRAVĚ A CHUTNĚ

Pokud hledáte tip, jak o víkendu zvládnout rodinný oběd skutečně rychle a netrávit vzácný společný čas zbytečně v kuchyni, vyzkoušejte některou z novinek od Luntera. MARINOVAN TOFU MARINOVANÉ TOFU NA PANVICI zvládne připravit doslova každý – stačí nakrájet na požadovanou velikost a tvar, opéci na grilu nebo grilovací pánvi podle chuti z obou stran a za dvě minuty můžete jíst. Bez zbytečného marinování, dochucování či hledání těch správných kombinací – tato novinka byla vyvinuta speciálně tak, aby vám usnadnila přípravu a vy jste si mohli užívat volný čas s vašimi nejbližšími.

 

ZDROJ VÁPNÍKU

Věděli jste, že maximum kostní hmoty se buduje do 20. až 30. roku života? Právě proto může tofu s vysokým podílem vápníku a proteinů zajistit dětem i dospívajícím správný růst kostí a svalů. „Technologický postup výroby tofu, při kterém se používají vápenaté soli, je zvlášť důležitý pro naše kosti – a není to jen pro zmíněný vápník, za který by se nemusel stydět žádný sýr. Ve srovnání s vápníkem z mléka má ten rostlinný totiž mnohem vyšší šanci dostat se přímo do kostí. Důvodem je vitamin K a fytoestrogeny (izoflavony), které se v sóji nacházejí. Ty zajistí, že si vápník z tofu najde cestu přímo do kostí a zubů, namísto do cév a orgánů, kde ho nechceme a nepotřebujeme,“ vysvětluje MUDr. Frolkovičová. Izoflavonoidy v sóji navíc prokazatelně přispívají ke zlepšení koncentrace a paměti, jakož i mozkových funkcí a celkově udržují duševní pohodu a dobrou náladu.

 

 

BENEFITY TOFU VE ZKRATCE

Tofu je plnohodnotná netučná potravina, která zasytí. Proto se nemusíte bát dopřát si čistě rostlinný stravovací den. Pomůže vám nastavit si vyvážený jídelníček a vašemu trávení umožní oddychnout si od každodenního jedení masa.

Obsahuje množství proteinů a vápníku, potřebného pro lidský organismus – navíc vápník z tofu má mnohem vyšší šanci dostat se do kostí, a to díky obsahu vitaminu K a fytoestrogenů ze sóje, které zajišťují přímé vstřebávání vápníku do kostí a zubů.

Jeho konzumace zlepšuje naši náladu a duševní pohodu.

Tofu je vhodné pro všechny, včetně dětí, seniorů a těhotných žen.

Působí proti civilizačním neduhům, pomáhá při hubnutí a je vhodnou součástí jídelníčku zaměřeného na podporu vaší imunity.

Lunter tofu na gril vám během několika minut vykouzlí chutný oběd, večeři nebo přílohu k jakémukoliv jídlu podle vaší chuti. A přípravu zvládne doslova každý!

NOVINKY

Tipy a triky pro udržitelný život: 1.ČÁST: Udržitelná móda a ekologická kuchyně

NOVINKY

Tofu v arašídové omáčce 🥜 To si zamiluje každý z vás 👌🏻 @maruskaveg

NOVINKY

Smoky tortillas podle @bennycristo

Jídlo sladké, nebo slané,
já jsem tofu vychytané!

trojuholnik-white